مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-11بين الملل

نقشه راه اقتصاد ایران بعد از لغو تحریم ها


رییس اتاق بازرگانی ایران و چین می گوید اقتصاد ایران در صورت لغو دوباره تحریم ها، باید حداکثر استفاده را از تجارب 10 سال گذشته ببرد و تغییراتی اساسی در عملکرد خود ایجاد کند.

- مجیدرضا حریری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اقتصاد ما در حدود 10 سال گذشته، انواع تجارب بین المللی را پشت سر گذاشته است.

از تحریم های سازمان ملل گرفته تا دوره اجرای برجام و از کنار رفتن ترامپ تا مذاکرات جدید برای کنار زد تحریم ها.

اگر بنا باشد مذاکرات فعلی هسته ای راه به جایی ببرد و به لغو تحریم ها منجر شود، استفاده از این تجربیات و نحوه بهره بردن از فضای لغو تحریم ها بیشترین اهمیت را برای ایران خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اولویت نخست باید خارج کردن اقتصاد از زیر فشار سیاست باشد، بیان کرد: فشارهای سیاسی در سال های گذشته بیشترین ضربه و آسیب را به اقتصاد ایران وارد کرده و در بسیاری از موارد امکان استفاده از فرصت ها را گرفته است.

اینکه با هر تغییر و تحول سیاسی، اقتصاد ما با چالشی جدید مواجه شود قطعا درست نیست و دولت باید تلاش کند به عنوان یک اولویت مهم ابتدا این چالش را کنار بزند.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به تعلل بیش از حد و اختلافات سیاسی داخلی در دوره برجام، توضیح داد: ما حتی در دوره ای که تحریم ها کنار رفتند، آنقدر در رسیدن به تصمیم های نه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه راه اقتصاد ایران بعد از لغو تحریم ها

نقشه راه اقتصاد ایران بعد از لغو تحریم ها