مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-11پزشكي

بازار گرمی سلامتی در یک ورزش انرژی ساز


 در زمان کوهپیمایی مقدار خون موجود در عضلات بدن 20 برابر افزایش پیدا می کند و پر خون شدن عضلات سبب می شود که غذای بیشتری به عضلات برسد و عضلات قوی تر شوند.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: در زمان کوهپیمایی مقدار خون موجود در عضلات بدن 20 برابر افزایش پیدا می کند و پر خون شدن عضلات سبب می شود که غذای بیشتری به عضلات برسد و عضلات قوی تر شوند.

مریم نواب زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کوهپیمایی سبب افزایش تراکم استخوان می شود و اثرات ناشی از پوکی استخوان را معکوس می کند، اما این تنها فایده ی کوهپیمایی و پیاده روی نیست.

وی افزود: کوهپیمایی هورمون های آدرنالینی که از یک هفته کاری پر استرس در بدن تولید شده است را آزاد می کند و باعث کاهش استرس و اضطراب می شود؛ کوهپیمایی هر نوع ورزش، خطر ابتلا به فشار خون، دیابت و انواع بیماری های قبلی را به شدت کاهش می دهد و می تواند تراکم استخوان را افزایش دهد و به طور موثر اثرات ناشی از پوکی استخوان را معکوس کند.

این متخصص طب سنتی که خود نیز کوهنورد است، اظهار کرد: مویرگ های بدن در شرایط عادی و در موقع استراحت به مقدار 15 درصد ظرفیت خود باز و فعال هستند، ولی در حین کوهپیمایی مویرگ ها 95 درصد فعال می شوند، چون اکسیژن و غذای مورد نیاز بدن از طریق مویرگ ها به نقاط مختلف بدن می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار گرمی سلامتی در یک ورزش انرژی ساز

بازار گرمی سلامتی در یک ورزش انرژی ساز