مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 10:202021-12-11اقتصادي

مهم ترین چالشهای پیش روی فرش دستباف


مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف، تامین مواد اولیه تولید فرش با نرخ ارز آزاد و بیمه قالیبافان را از مهمترین چالش های صنعت فرش بافی عنوان کرد.

- عبدالله بهرامی در گفت و گو با ایسنا، خود تحریمی را از مهمترین مشکل صادرات فرش دستباف ذکر کرد و با تاکید بر برداشتن محدودیت بانک مرکزی برای صادرکنندگان فرش اظهار کرد: متاسفانه اختلاف نرخ ارز در داخل و خارج به هنر صنعت فرش دستباف آسیب جدی وارد کرد به نحوی که قیمت مواد اولیه تولید فرش در کشور به شدت بالا رفت و این مسأله روی قیمت تمام شده فرش اثر گذار بود چرا که باعث شد قدرت رقابت پذیری تولیدات فرش کاهش یابد.

وی با بیان اینکه بیمه قالیبافان از ابتدایی ترین خواسته ها و مطالبات بافندگان فرش به شمار می رود، گفت: در سال 1388 مصوب و مقرر شد ظرف مدت 10 سال حداقل یک میلیون بافنده تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

از سال 1388 تا 1392 جمعا 460 هزار بافنده بیمه شدند ولی از سال 1392 به بعد به دلیل عدم تامین بودجه مورد نیاز این روند متوقف شد و در حال حاضر از دومیلیون بافنده حدود 240 هزار بافنده بیمه شده داریم.

بهرامی در عین حال بر لزوم ایجاد زیرساخت فرآوری مواد اولیه فرش تاکید کرد و تامین مواد اولیه تولید فرش با نرخ ارز آزاد را یکی از چالش های صنعت فرش بافی برشمرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین چالشهای پیش روی فرش دستباف

مهم ترین چالشهای پیش روی فرش دستباف