مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 11:452021-12-11اقتصادي

افزایش منابع قرض الحسنه در فارس/لزوم توجه به فرهنگ قرض الحسنه


یکی از برنامه ها و اهداف متعالی و مهم انقلاب اسلامی، تغییر بنیادی در سیستم بانکداری و حاکم کردن بانکداری بدون ربا در کشور بوده است، هدفی که از نگاه اکثر صاحب نظران، - ایسنا/فارس یکی از برنامه ها و اهداف متعالی و مهم انقلاب اسلامی، تغییر بنیادی در سیستم بانکداری و حاکم کردن بانکداری بدون ربا در کشور بوده است، هدفی که از نگاه اکثر صاحب نظران، علیرغم تلاش های فراوان، هنوز محقق نشده است.

طی بیش از چهاردهه گذشته، علیرغم آنکه بارها کنکاش و تغییراتی در سیستم بانکداری ایران با هدف تسهیل و تحقق بانکداری اسلامی و بانکداری بدون ربا، این هدف محقق نشد و هنوز و همچنان بحث بهره بانکی و اعمال آن بر تسهیلات و سپرده ها، رایج بوده و طی سال های اخیر، پرداخت سود به سپرده ها یکی از شیوه های رقابت بانک های کشور شده است.

امروز اما ایجاد بانک های قرض الحسنه و تداوم فعالیت آنها و موفقیت هایی که در حوزه بانکداری کسب کرده اند، نشان می دهد که امکان ترویج شیوه های اسلامی در این زمینه وجود دارد.

مدیر امور شعب بانک مهر ایران استان فارس در این خصوص شنبه 20 آذر و در آستانه سالروز تاسیس این بانک قرض الحسنه، به خبرنگاران گفت: بانک مهر ایران در عمل نشان داد که می توان شیوه های مبتنی بر بانکداری اسلامی را ملاک قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش منابع قرض الحسنه در فارس/لزوم توجه به فرهنگ قرض الحسنه

افزایش منابع قرض الحسنه در فارس/لزوم توجه به فرهنگ قرض الحسنه