مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 12:452021-12-11اقتصادي

مطالبه نهبندانی ها از دولتمردان


فرماندار نهبندان خواسته ها و مطالبه های دیار گنجینه های معدنی خراسان جنوبی را از دولتمردان فهرست کرد.

- خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ در رنج بودن مردمی که روی گنج خوابیده اند همیشه گلایه ای ست که نهبندانی ها  این دیار قطب معدنی خراسان جنوبی همیشه از آن سخن به میان می آورند.

یکی از مطالبه های به حق مردمان این گنجینه غنی و سرساز از قابلیت های معدنی این است که ارزش افزوده حاصل از 23 نوع ماده معدنی منحصر به فرد و بیش از 100 تن ذخیره انواع کانی های فلزی و غیر فلزی نصیب ساکنان این دیار کمتر برخودار و جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی شود.

اما طی این سال ها به واسطه خام فروشی این گنجینه ها آن چه نصیب ساکنان دیار آسبادهای خراسان جنوبی شده تنها گرد و خاک ناشی از تردد وسایل نقلیه سگنین حامل مواد معدنی و استهلاک جاده های نهبندان بوده است.

ولی طی یکی دو سال اخیر به واسطه پا خوردن فرش قرمز سرمایه گذاری در حوزه معادن گویا ساکنان این دیار نیز قرار است طعم بهره مندی از این کانی های غنی معدنی را بچشند که سرمایه گذاری حدود هزار میلیارد تومانی بخش های خصوصی و دولتی گواه این ادعاست.

اما مردمان جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی به عنوان یکی از شهرستان های کم برخوردار که قابلیت های آن هم کم نیست و از جمله آن می توان به ثبت جهانی کویر لوت این شهرستان اشاره کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبه نهبندانی ها از دولتمردان

مطالبه نهبندانی ها از دولتمردان