مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 13:202021-12-11بين الملل

حق قانونی بغداد برای اخراج نیروهای بیگانه از اراضی عراق


کارشناس حقوقی عراقی بر حق قانونی این کشور برای اخراج نیروهای بیگانه از اراضی اش تأکید کرد و توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

- به نقل از خبرگزاری عراقی نینا، علی التمیمی کارشناس حقوقی عراقی بر حق قانونی این کشور برای اخراج نیروهای بیگانه از اراضی اش تأکید کرد و گفت: توافق نخست میان عراق و آمریکا در سال 2008 برخروج نیروهای آمریکایی در اول ژانویه 2011 تصریح داشت و در واقع خروج انجام شده و تمدید نشد.

التمیمی ادامه داد: توافق دوم هم که یک توافق همکاری در تمام زمینه های فنی، اقتصادی و امنیتی در سال 2008 بود بر حضور نیروهای آمریکایی تصریح کرد و ماده 27 این توافق اجازه داد که توافق مذکور پس از گذشت یک سال از ابلاغ به طور یک جانبه لغو شود.

النمیمی افزود: پس از حمله داعش، عراق بعد از تصویب قطعنامه 2170 شورای امنیت برای قرارگرفتن داعش تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل، به طور رسمی از آمریکا درخواست کمک کرد و نیروهای ائتلاف به منظور پشتیبانی هوایی، آموزش و در پاسخ به درخواست دولت العبادی در نشست پاریس به عراق آمدند.

این کارشناس حقوقی عراقی تأکید کرد که توافق جدیدی برای حضور نیروهای بیگانه یا پایگاه هایی که گفته شده شمار آن 9 پایگاه است، صورت نگرفته است، بنابراین حق دولت عراق است که پس از رأی پارلمان درخواست اخراج آن ها را داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق قانونی بغداد برای اخراج نیروهای بیگانه از اراضی عراق

حق قانونی بغداد برای اخراج نیروهای بیگانه از اراضی عراق