مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 05:052021-12-12سياسي

افزایش هزینه های درمان به دلیل کمبود پزشک/ انحصار پزشکی باید شکسته شود


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم مخالف تعارض منافع و به دنبال احقاق عدالت و رفع رانت و فساد است و نخواهیم گذاشت در حوزه پزشکی فضای رقابتی جای خود را به انحصارطلبی دهد و استعدادهای بی شمار کشور سوخت شود.

- محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس یازدهم در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، گفت: با وجود این که به دلیل کمبود پزشک در کشور نیاز ضروری به افزایش ظرفیت پزشکی در کشور احساس می شود اما برخی ذی نفعان به بهانه های گوناگون به دنبال ثابت نگه داشتن ظرفیت پزشکی هستند.

زنگنه ادامه داد: به دلیل تعارض منافع در حوزه  پزشکی دچار تنزل خواهیم شد که مجلس یازدهم مخالف تعارض منافع و به دنبال احقاق عدالت و رفع رانت و فساد است.

وی با اشاره از بین رفتن استعدادها در کشور، افزود: در حال حاضر ظرفیت های عظیم پزشکی در کنار استعدادهای ناب انسانی، یک منظومه منسجم از ظرفیت داخلی برای توسعه و رشد پزشکی کشور است اما متاسفانه به دلیل ظرفیت محدود و تعرض منافع شاهد فرار استعدادها به خارج و تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا و طبابت در بهترین بیمارستان های دنیا هستیم.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از استعدادهای علمی کشور به دلیل تعارض منافع که در انتخاب دانشجو وجود داشته به خارج از کشور رفته اند و ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش هزینه های درمان به دلیل کمبود پزشک/ انحصار پزشکی باید شکسته شود

افزایش هزینه های درمان به دلیل کمبود پزشک/ انحصار پزشکی باید شکسته شود