مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 05:352021-12-12اقتصادي

99.5 درصد مصارف آب خراسان جنوبی از منابع زیرزمینی است


 معاون حفاظت و امور اجتماعی حوضه آبریز فلات مرکزی و مرز شرقی کشور گفت: از مجموع یک میلیارد و 70 مترمکعب مصرف آب در خراسان جنوبی بیش از یک میلیارد مترمکعب از منابع آب زیرزمینی تامین می شود که موجب کاهش محسوس سطح آب در دشت های استان شده است.

- عبدالله فاضلی روز گذشته 20 آذر در نشست هم اندیشی با هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی این استان افزود: برای حفظ ظرفیت های آبخوان ها باید طرح احیا و تعادل بخشی با همکاری دستگاه های مربوط اجرایی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، وی گفت: کمبود بارندگی، گرم شدن زمین و کاهش سطح منابع آب زیرزمینی در کشور به ویژه استان خراسان جنوبی، وضعیت شکننده و ناپایداری در منابع آبی ایجاد کرده است.

معاون حفاظت و امور اجتماعی حوضه آبریز فلات مرکزی و مرز شرقی کشور با بیان اینکه آب کالایی ارزشمند و بدون جایگزین است افزود: این منابع سرمایه همگانی است که هر سال از میزان ذخیره آن کاسته می شود.

وی به نقش مهم نظام های صنفی کشاورزی در مدیریت منابع آب اشاره و تصریح کرد: کمبود منابع آب در خراسان جنوبی موجب افزایش مهاجرت به استان های دیگر شده است که مسئولیت ما را در قبال منافع عمومی و استان سنگین تر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

99.5 درصد مصارف آب خراسان جنوبی از منابع زیرزمینی است

99.5 درصد مصارف آب خراسان جنوبی از منابع زیرزمینی است