مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 05:402021-12-12فرهنگي

هنر مروار بافی روستای داویجان ملایر ثبت ملی شد


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر از ثبت ملی هنر مرواربافی روستای داویجان که 18 کارگاه بزرگ مرواربافی و بیش از 120 کارگاه خانگی فعال را در خود جای داده است، - خبر داد.

ابراهیم جلیلی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه این روستا با 1800 نفر جمعیت، در بخش مرکزی شهرستان ملایر واقع شده است، اظهار کرد: بیش از 600 نفر از 2 هزار مروارباف فعال در سطح شهرستان، در روستای داویجان مشغول به کار هستند.

جلیلی از وجود 18 کارگاه بزرگ مرواربافی در این روستا خبر داد و گفت: این 18 کارگاه بزرگ، سفارشات مرواربافی را بین 120کارگاه خانگی فعال در این روستا پخش می کنند.

وی با اشاره به وجود دو هزار هکتار سطح زیر کشت مروار در شهرستان ملایر، تاکید کرد: روستاهای داویجان، توچغاز، میوا، حرم آباد و گوراب از مهمترین تولیدکنندگان مواد اولیه مرواربافی در کشور هستند که علاوه بر تأمین مروار کارگاه های فعال شهرستان، مروار مورد نیاز کارگاه های سراسر کشور را تأمین می کنند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز از برگزاری نخستین جلسه برنامه ریزی های مربوط به تشکیل و راه اندازی پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی در روز دوشنبه یکم آذر ماه 1400 خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر مروار بافی روستای داویجان ملایر ثبت ملی شد

هنر مروار بافی روستای داویجان ملایر ثبت ملی شد