مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 06:252021-12-12سياسي

هرگونه استفاده از نام تجارتی توسط غیر ممنوع است


نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در بررسی های طرح حمایت از مالکیت صنعتی ماده 112 تا 123 این طرح را به تصویب رسانده و در ماده 119 آن مصوب کردند که هرگونه استفاده از نام تجارتی توسط غیر به صورت نام تجارتی، - علامت تجارتی، علامت جمعی یا علامت تأییدی یا هرگونه استفاده از آنها بر روی کالا یا راجع به خدمات که عرفاً موجب گمراهی عموم شود، ممنوع است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن کامل این 10 ماده به شرح زیر می باشد: ماده112- مدت اعتبار گواهینامه ثبت علامت، ده سال از تاریخ ثبت اظهارنامه آن است.

تمدید اعتبار گواهینامه مشروط بر اینکه شش ماه قبل از انقضای مهلت اعتبار با پرداخت هزینه مربوط درخواست شود، برای دوره های متوالی ده ساله امکان پذیر است.

تبصره1- چنانچه تمدید در مهلت مقرر درخواست نشود، تا شش ماه پس از انقضای مدت اعتبار با پرداخت جریمه ای که میزان آن دو برابر حق الثبت می باشد، تمدید امکان پذیر است.

تبصره2- مرجع ثبت مکلف است یک ماه قبل از انقضای مدت اعتبار گواهینامه در این ماده، به نحو مقتضی، مراتب لزوم پرداخت هزینه را به اطلاع دارنده گواهینامه ثبت علامت برساند.

ماده113- متقاضی اظهارنامه یا مالک علامت تجارتی می تواند مشروط به ارائه اظهارنامه جدید، افزایش یا کاهش کالاها و خدمات یا طبقه بین المللی ثبت آنها را از مرجع ثبت تقاضا نما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هرگونه استفاده از نام تجارتی توسط غیر ممنوع است

هرگونه استفاده از نام تجارتی توسط غیر ممنوع است