مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 06:452021-12-12سياسي

شرایط بهره برداری از علائم تجاری اختراعات ثبت شده تعیین شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرایط اعتبار گواهینامه ثبت علامت و بهره برداری از علائم تجاری اختراعات ثبت شده را مشخص کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 21 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، موادی از طرح حمایت از مالکیت صنعتی را به تصویب رساندند.

مطابق با ماده 109 طرح مذکور، مالک علامت ثبت شده یا نماینده او می تواند علیه هر شخصی که بدون اجازه او، از آن علامت استفاده نموده یا مرتکب عملی شود که عادتاً منتهی به نقض حقوق ناشی از ثبت علامت می گردد و یا از علامتی استفاده کند که شبیه علامت ثبت شده بوده و موجب گمراهی عموم می شود یا به منافع مالک لطمه وارد می سازد، در مرجع صالح قضایی اقامه دعوا نماید.

بر اساس ماده 110 این طرح، این قانون نسبت به کالاها و خدماتی که مالک علامت یا اشخاص مأذون از طرف او در بازار عرضه می کنند، نقض محسوب نمی شود.

بر اساس ماده 111 طرح مذکور، هر ذی نفع می تواند حداکثر ظرف مدت پنج سال از تاریخ ثبت علامت، با اثبات عدم رعایت مفاد مواد (96) و (97) این قانون، ابطال گواهینامه علامت را از مرجع صالح قضایی درخواست نماید.

همچنین اگر ذی نفعی ثابت کند مالک علامت ثبت شده شخصاً یا به وسیله شخصی که از طرف او مجاز بوده است آن علامت را کلاً یا جزئاً حداقل به مدت سه سال کامل از تاریخ ثبت تا یک ماه قبل از تاریخ درخواست ذی نفع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط بهره برداری از علائم تجاری اختراعات ثبت شده تعیین شد

شرایط بهره برداری از علائم تجاری اختراعات ثبت شده تعیین شد