مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 06:552021-12-12سياسي

مصادیق رقابت غیرمنصفانه صنعتی و تجاری مشخص شد


نمایندگان مجلس اقدامی که منجر به ایجاد تشابه کالا ها و خدمات خود با کالا ها و خدمات رقیب شود، به شرطی که نوعاً موجب گمراهی مصرف کنندگان شود را در طرح حمایت از مالکیت صنعتی به عنوان یکی از مصادیق رقابت غیرمنصفانه صنعتی و تجاری مشخص کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات طرح حمایت از مالکیت صنعتی با ماده (130) تا (132) این طرح موافقت کردند.

در ماده 130 این طرح آمده است:  هرگونه اقدام غیرمتعارف در عرصه رقابت صنعتی و تجارتی که به منافع رقبا یا مصرف کنندگان خدشه وارد نماید یا مانع دستیابی به منافع ممکن الحصول شود، رقابت غیرمنصفانه محسوب می شود.

بر اساس ماده 131 این طرح موارد زیر از مصادیق رقابت غیرمنصفانه موضوع این قانون است: 1- اظهار خلاف واقع علیه رقیب که موجب سلب یا کاهش یا آسیب به اعتماد نسبت به بنگاه اقتصادی، کالا ها یا فعالیت های صنعتی و تجارتی او شود؛ 2- اقدامی که منجر به ایجاد تشابه کالا ها و خدمات خود با کالا ها و خدمات رقیب شود، به شرطی که نوعاً موجب گمراهی مصرف کنندگان گردد؛ 3- تبلیغات نادرست یا گمراه کننده و هرگونه ارائه اطلاعات یا ایجاد تصور نادرستی که موجب گمراهی عموم در مورد ماهیت محصولات و کیفیت آنها از ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصادیق رقابت غیرمنصفانه صنعتی و تجاری مشخص شد

مصادیق رقابت غیرمنصفانه صنعتی و تجاری مشخص شد