مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 07:452021-12-12بين الملل

هند به دنبال توسعه بندر چابهار ایران است


وزیر خارجه هند گفت که این کشور مجموعاً 85 میلیون دلار کمک بلاعوض و تسهیلات اعتباری 150 میلیون دلاری را برای توسعه بندر چابهار در نظر گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر از هندوستان تایمز، اس جایشانکار ، وزیر امور خارجه هند روز جمعه در جریان نشستی با اشاره به همکاری با ایران بر سر توسعه بندر چابهار، اعلام کرد: بندر چابهار ایران یک قطب ترانزیتی تجاری برای منطقه است و مسیر اقتصادی تر و پایدارتر را برای کشورهای محصور در خشکی برای ارتباط با هند ایجاد می کند.

جایشانکار این اظهارات را در پاسخ به سؤالی مطرح کرد و افزود: بندر چابهار دسترسی دریایی بسیار مورد نیاز را برای افغانستان محصور در خشکی فراهم کرده است.

وزیر خارجه هند با بیان اینکه تحریم های آمریکا علیه ایران به هیچ وجه طرح بندر چابهار را در بر نمی گیرد، گفت: هند از بندر چابهار برای ارسال هفتاد و پنج هزار تن گندم به عنوان کمک غذایی به افغانستان در سال 2020 استفاده کرده و تا کنون دو هزار تن حبوبات نیز به افغانستان انتقال یافته است.

وزیرخارجه هند این را نیز افزود که دهلی نو مجموعاً 85 میلیون دلار کمک بلاعوض و تسهیلات اعتباری 150 میلیون دلاری برای توسعه پایانه شهید بهشتی چابهار اختصاص داده است و به عنوان بخشی از تعهد ما توسعه زیرساخت بندر چابهار را در دستور کار داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هند به دنبال توسعه بندر چابهار ایران است

هند به دنبال توسعه بندر چابهار ایران است