مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 08:252021-12-12ورزشي

ورزش تا چه اندازه در پیشگیری از وقوع جرم نقش دارد؟


فراگیری پدیده جرم به حدی است که نمی توان جامعه ای را یافت که از پیامدها و تبعات آن در امان باشد و این عارضه اجتماعی مختص جامعه خاصی نیست؛ هر چند شکل و میزان آن بر حسب شرایط، - اوضاع و احوال هر جامعه در نوسان و دگرگونی است.

براساس یک پژوهش دانشگاهی با وجود توجه به صور گوناگون جرم و تعاریف زیادی که از سوی محققان و صاحب نظران درباره جرم شده، هنوز تعریف جامعی که مورد پذیرش همگان باشد، وجود ندارد.

به عبارت دیگر ممکن است آنچه از نظر فردی جرم محسوب می شود، از نظر دیگری نه تنها عنوان جرم به خود نگیرد بلکه حتی عملی پسندیده به شمار آید.

محققان در پژوهشی با عنوان نقش ورزش در پیشگیری از وقوه جرم آورده اند، پژوهشگران معتقدند دنیای امروز به شدت نیازمند عزمی راسخ و تلاشی فراگیر برای کاهش فرصت ها و کمرنگ کردن انگیزه های مجرمانه در افراد است تا از این طریق بتواند تا حدود زیادی از شدت بزهکاری و جرم در جامعه بکاهد.

این پژوهش توسط حسین کردلو، کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، سید احمد سجادی، دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، سید محمدحسین رضوی، دانشیار مدیریت ورزشی و محمد رمضان زاده، کارشناس ارشد حقوق دانشگاه آزاد اسلامی، انجام شده که نشان می دهد ورزش ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی ﻣﻬﻢ اوﻗﺎت ﻓﺮاﻏﺖ از اﺷﮑﺎل ﻣﻬﻢ ﮐﻨﺘﺮل اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﻪ ﺣﺴﺎب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش تا چه اندازه در پیشگیری از وقوع جرم نقش دارد؟

ورزش تا چه اندازه در پیشگیری از وقوع جرم نقش دارد؟