مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 08:302021-12-12سياسي

همایش استانی روز جهانی خاک در زاهدان برگزار شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در آغاز آیین پنجمین همایش استانی خاک با اشاره به اهمیت آب و خاک در کشاورزی گفت: امروز شرایطی است که همه مسولان می بایست به حفظ و تغذیه مطلوب خاک نگاه ویژه ای داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- محمد علی نیکبخت؛ فرسایش آبی و بادی خاک را مهمترین چالش بخش کشاورزی استان سیستان وبلوچستان برشمرد که همه ساله حجم خسارت سنگینی بر منطقه وارد می کند.

وی تصریح کرد: بمنظور گسترش فرهنگ حفظ خاک و تبیین اهمیت آن در تلاش هستیم تا با آموزش و ترویج، توجه همه بهره برداران را به این موضوع مهم معطوف نماییم.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اهداف برگزاری همایش و تشکیل اداره خاک در سازمان گفت:سیستان و بلوچستان جزو 6 استان کشور است که مطالعات مدیریت پذیر خاک آن در سطح 2100 هکتار در حال انجام است.

جعفر زربافتی کشت های خارج از فصل در جنوب استان را یکی از استعدادهای درخشان منطقه برشمرد و اظهار داشت: باقی ماندن بقایای پلاستیک ها در خاک یک تهدید جدی در منطقه جنوب استان است.

وی خواستار ایجاد ساختار مدیریت جامع حفظ خاک در کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط و اختصاص یک ردیف اعتباری برای اجرای پروژه در راستای حفظ وغنی سازی خاک شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش استانی روز جهانی خاک در زاهدان برگزار شد

همایش استانی روز جهانی خاک در زاهدان برگزار شد