مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 08:452021-12-12پزشكي

توصیه های بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی در محیط کار


مدیر کلینیک طب پیشگیری و ارتقای سلامت جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، توصیه های بهداشتی را جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی در محیط کار تشریح کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کلینیک طب پیشگیری و ارتقای سلامت جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، توصیه های بهداشتی را جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی در محیط کار تشریح کرد.

دکتر الهه بایبوردی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: عفونت های حاد تنفسی واگیر، بیماری هایی هستند که مجاری تنفسی فوقانی و تحتانی (از بینی تا ریه ها) را درگیر کرده و به طور مستقیم یا غیر مستقیم از شخصی به شخص دیگر منتقل می شوند.

این بیماری ها شامل آنفولانزای فصلی نظیر H1N1، کرونا ویروس ها و سرماخوردگی های معمول می شوند.

وی افزود: شیوع این بیماری ها در فصول پاییز و زمستان بیشتر بوده و علائم عفونت های تنفسی با بیماری های فصلی مثل حساسیت ها یا آلرژی ها نیز همپوشانی زیادی دارد.

وی در خصوص حساسیت های فصلی، گفت: حساسیت یا آلرژی تنفسی، واکنش بدن به عواملی مثل گرد گیاهان، گرد و غبار، برخی مواد غذایی و یا مواد شیمیایی است که با علائمی نظیر آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، خارش و سوزش بینی همراه بوده و گاهی ممکن است با سرفه یا خس خس سینه نیز همراه شود که این امر موجب اشتباه گرفتن علائم ابتلا به آنفولانزا و کرونا می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی در محیط کار

توصیه های بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های تنفسی در محیط کار