مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 08:552021-12-12اجتماعي

احتمال وقوع حوادث ناگوار با جابجایی میلیمتری ریل وجود دارد


مدیرکل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اصفهان گفت: طی سه سال گذشته به راه آهن یزد هشدار داده ایم که بر روی ریل راه آهن تهران - بندرعباس دستگاه GPS نصب کند و مطالعات علمی بر روی آن انجام دهد، - ایسنا/اصفهان مدیرکل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اصفهان گفت: طی سه سال گذشته به راه آهن یزد هشدار داده ایم که بر روی ریل راه آهن تهران - بندرعباس دستگاه GPS نصب کند و مطالعات علمی بر روی آن انجام دهد، چرا که میزان فرونشست زمین برای ریل حتی بین یک یا 2 میلیمتر بسیار مهم است.

در پی دریافت گزارش هایی از فرونشست راه آهن تهران - بندرعباس در حوالی روستای شهراب از توابع بخش زواره، به گفته منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مطالعات تخصصی و علمی این خط آهن آغاز شد.

اما مدیرکل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اصفهان در این باره به ایسنا، توضیح داد: طی چند سال گذشته بازدیدهایی از این منطقه داشته ایم و مشخص شد، بین زواره و ایستگاه شهراب و دو طرف ریل راه آهن، ترک های فرونشست از نوع شاخه درختی وجود دارد.

رضا اسلامی با بیان اینکه بازدیدهای این منطقه در سال 98 و 99 نیز ادامه یافت، افزود: با رایزنی های مختلف سال گذشته کار مطالعات و پایش زمینی پیرامون فرونشست در این محدوده آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال وقوع حوادث ناگوار با جابجایی میلیمتری ریل وجود دارد

احتمال وقوع حوادث ناگوار با جابجایی میلیمتری ریل وجود دارد