مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 11:152021-12-12بين الملل

«اولاف شولتز» به لهستان سفر کرد


صدراعظم آلمان برای گفتگو در مورد بحران غرب با روسیه بر سر اوکراین، خط لوله گاز «نورد استریم 2» و همچنین مسئله بحران پناهجویان در مرزهای لهستان با بلاروس، - به نقل از دویچه وله، اولاف شولتز صدراعظم جدید آلمان، چهار روز پس از آغاز به کارش، امروز یکشنبه طی سفری به کشور همسایه، یعنی لهستان رفت.

گفته می شود که وی برای انجام گفتگوهایی در زمینه بحران پناهجویان در مرزهای لهستان با بلاروس و همچنین بحران غرب با روسیه بر سر مسئله اوکراین، به این کشور سفر کرده است.

ماتئوش موراویتسکی نخست وزیر لهستان در این رابطه گفته است که از صدراعظم آلمان می خواهد تا با راه اندازی خط لوله نورد استریم 2 برای انتقال گاز روسیه به آلمان، با دور زدن اوکراین، مخالفت کند، زیرا به زعم وی این مسئله می تواند توسط ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه برضد اروپا استفاده شود.

برلین از سوی لهستان و همچنین آمریکا تحت فشار است تا در صورت ورود مسکو به خاک اوکراین، راه اندازی این خط لوله گاز را به تاخیر بیاندازد و این درحالی است که دولت ائتلافی جدید آلمان علناً درباره توقف این ارتباط گازی صحبتی به میان نیاورده است.

پیشتر شولتز در اولین اظهارنظر هشدارآمیز خود گفته بود که حمله روسیه به اوکراین باعث انتقام جویی می شود و این آخرین هشدار رهبران غربی به ولادیمیر پوتین اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اولاف شولتز» به لهستان سفر کرد

«اولاف شولتز» به لهستان سفر کرد