مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 11:302021-12-12دانش

از انقراض گیاهان دارویی در معرض خطر لرستان جلوگیری شود


رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: از انقراض گیاهان دارویی در معرض خطر استان جلوگیری شود.

- دکتر ایرج نیک پی، در رویداد شتاب استارتاپی با موضوع گیاه دارویی مرزه خوزستانی که در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: کارهای پژوهشی می تواند روز به روز رشد داشته باشد و این مهم نیازمند دانایی است.

وی دانایی را محور همه فعالیت برشمرد و با بیان اینکه پیشرفت و توسعه جامعه مرهون دانایی است، خاطر نشان کرد: دانایی سبب تولید علم، فناوری و تکنولوژی می شود و می تواند پیشرفت در حوزه های اقتصادی و اجتماعی را به ارمغان آورد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: در رویداد استارتاپی مرزه خوزستانی متخصصین و پژوهشگرانی شرکت کردند که سال های سال با گیاهان گیاهان ارتباط تنگاتنگی داشته اند.

نیک پی افزود: گیاهان دارویی در صنعت تولید دارو، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی کاربرد دارند و از بذر، دانه، گل، ریشه و اسانس استفاده می شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از این گیاهان باید حفظ و نگهداری شوند و از انقراض آنها جلوگیری تا به بهترین نحو مورد استفاده و بهره وری قرار گیرند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان یادآور شد: از جهاد دانشگاهی و دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی لرستان به مناسبت این برگزاری رویداد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از انقراض گیاهان دارویی در معرض خطر لرستان جلوگیری شود

از انقراض گیاهان دارویی در معرض خطر لرستان جلوگیری شود