مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 14:102021-12-12سياسي

خطر فرونشست در کمین دشت اردبیل


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: با توجه به برداشت های غیرمجاز و حفر چاه های غیرقانونی، دشت اردبیل در آستانه خطر فرونشست قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی حیدری بعد از ظهر یکشنبه در نشست با نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با موضوع بررسی چالش های آب در اردبیل اظهار کرد: سال هاست که در اردبیل زنگ خطر اضافه برداشت از آبخوان های اردبیل به صدا درآمده اما متأسفانه در این حوزه بی توجهی به این هشدارها خطرآفرین شده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل خشکسالی های متوالی و نبود مصرف بهینه آب، 80 درصد مخزن سدهای این استان خالی شده است، تصریح کرد: با این میزان برداشت آب از آبخوان های اردبیل، دشت اردبیل را فرونشست بزرگ تهدید می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: از حجم بیش از 406 میلیون متر مکعبی سدهای در حال بهره برداری اردبیل تنها 20 درصد دارای آب است که این میزان در برابر مصرف آب اردبیل بسیار ناچیز و نگران کننده است.

حیدری افزود: در حال حاضر در اثر اضافه برداشت از آبخوان ممنوعه، با خطر فرونشست آب در دشت اردبیل مواجه هستیم و در قالب برنامه راهبردی برای حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی برنامه ریزی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر فرونشست در کمین دشت اردبیل

خطر فرونشست در کمین دشت اردبیل