مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 16:202021-12-12اقتصادي

فروش اموال و دارایی های مازاد دولتی صرف خود استان می شود


بخشی از درآمدها به استان ها واگذار می شود و هر استانی از محل فروش اموال و دارایی های مازادش، منتفع شود و طرح های تشویقی هم در راستای رسیدن به اهداف وجود دارد.

- به نقل از صدا و سیما، علی نوری، دبیر ستاد بودجه 1401 درباره کاهش منابع حاصل از مولد سازی در بودجه سال آینده، افزود: یکی از ویژگی های بودجه 1401, واقعی کردن درآمدهاست، زیرا نمی توان بودجه را متصل به درآمدهای غیر واقعی بست.

وی اضافه کرد: در بودجه سال جاری، 45 هزار میلیارد تومان درآمد از فروش اموال و دارایی های دولت پیش بینی شده بود که با بررسی عملکرد دولت و فرصتی که تا پایان سال وجود دارد، تنها 5 هزار میلیارد تومان از آن محقق خواهد شد.

نوری گفت: برای اینکه بودجه سال آینده کشور با کسری مواجه نشود باید آمار را واقعی تر پیش بینی کرد ضمن اینکه دولت درآمد حاصل از فروش اموال و دارایی های خود را در بودجه 1401 به 26 هزار میلیارد تومان کاهش داد که امیدواریم این درآمدها در سال آینده تحقق پیدا کند و دولت را با مشکل کسری بودجه مواجه نکند.

دبیر ستاد بودجه 1401 افزود: با ایجاد سازوکارهای جدید، قرار است بخشی از درآمدها به استان ها واگذار شود و هر استانی از محل فروش اموال و دارایی های مازادش، منتفع شود که طرح های تشویقی هم در راستای رسیدن به اهداف وجود خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش اموال و دارایی های مازاد دولتی صرف خود استان می شود

فروش اموال و دارایی های مازاد دولتی صرف خود استان می شود