مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 16:302021-12-12سياسي

حداد عادل: گسترش اسلام در هند و چین، به برکت زبان فارسی روی داد


حداد عادل حفظ و توسعه زبان فارسی را در داخل و خارج کشور وظیفه ملی و شرعی دانست و یادآور شد: آموزش هر علمی، تخصصی جدا از آن علم است.

امروز در جهان، - حداد عادل حفظ و توسعه زبان فارسی را در داخل و خارج کشور وظیفه ملی و شرعی دانست و یادآور شد: آموزش هر علمی، تخصصی جدا از آن علم است.

امروز در جهان، در کنار هر علمی، رشته ای تخصصی برای آموزش آن وجود دارد رییس بنیاد سعدی گفت: حفظ و توسعه زبان فارسی در داخل و خارج کشور وظیفه ملی و شرعی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، غلامعلی حداد عادل، در همایش آموزش زبان فارسی در جامعهالمصطفی العالمیه، پیشینه، گستره و دانش سازمانی ، خاطرنشان کرد: رابطه ای که میان زبان یک ملت با آن ملت وجود دارد، مانند رابطه ای است که سخن گفتن یک فرد با شخصیت او دارد؛ هر ملت با زبان قدرتمند، بهتر می تواند با جهان سخن بگوید و در تاریخ نیز ملت های بهره مند از زبان های با قوت بالاتر، از اقتدار فرهنگی بیشتری در جهان برخوردار بودند.

وی زبان فارسی را زبان دوم جهان اسلام خواند و ابراز داشت: پس از ورود اسلام به ایران، زبان فارسی از بین نرفت، بلکه ضمن تطبیق یافتن با زبان عربی، به بازوی قدرتمندی برای جهان اسلام مبدل شد و گسترش اسلام از ایران به سمت شرق عالم، با این زبان صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حداد عادل: گسترش اسلام در هند و چین، به برکت زبان فارسی روی داد

حداد عادل: گسترش اسلام در هند و چین، به برکت زبان فارسی روی داد