مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 21:002021-12-12اجتماعي

بیست سالی است که آب خوش از گلوی «چشمه علی» پایین نرفته


«چشمه علی» یکی از قدیمی ترین موارث تاریخی ایران سال های زیادی را در انتظار تعیین حریم خود نشسته و در این سال ها رنج هایی زیادی متحمل شده تا جایی که مدتی خشکیده شد.

- چشمه علی یکی از قدیمی ترین موارث تاریخی ایران سال های زیادی را در انتظار تعیین حریم خود نشسته و در این سال ها رنج هایی زیادی متحمل شده تا جایی که مدتی خشکیده شد.

تعرض محلی ها به بهانه پیک نیک و آب تنی در آن، تعرضات شهرداری به منظور زیباسازی محوطه اش، مخدوش کردن کتیبه قاجاری اش، حفر تونل مترو در چند قدمی اش و .

از آسیب هایی که در بیست سال گذشته به آن وارد شده است.

در سلسله گزارش های گذشته به اهمیت حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و همچنین آثار و بناهای تاریخی که مورد بی مهری متولیان قرار گرفته اند؛ تا جایی که برخی از آن ها به ورطه نابودی کشیده شدند، اشاره کردیم.

همانطور که گفته شد، ایران با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی از موارث فرهنگی غنی نیز بهره مند است و یکی از دغدغه های امروز، نگهداری درست از این آثار است که مانند شناسنامه یک ملت و بیانگر فرهنگ و خاطرات گذشته ایران هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ایران بناهای تاریخی کمی نیستند که بدون توجه به اهمیتی که دارند، مورد غفلت متولیان فرهنگی قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیست سالی است که آب خوش از گلوی «چشمه علی» پایین نرفته

بیست سالی است که آب خوش از گلوی «چشمه علی» پایین نرفته