مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آذر 1400 ساعت 22:102021-12-12اجتماعي

ساخت دستگاهی برای کاهش فرسایش میراث گرانبهای خاک در بخش کشاورزی


گروهی از مهندسان یکی از شرکت های دانش بنیان دستگاهی را اختراع کرده و به ثبت رساندند که علاوه بر تثبیت خاک بر روی زمین، قادر است با ایجاد حفره هایی بر روی خاک، - گروهی از مهندسان یکی از شرکت های دانش بنیان دستگاهی را اختراع کرده و به ثبت رساندند که علاوه بر تثبیت خاک بر روی زمین، قادر است با ایجاد حفره هایی بر روی خاک، باعث محبوس شدن آب باران در درون زمین شوند و این فرآیند از فرسایش و شست و شوی خاک توسط آب جلوگیری می کند.

حیدر خاوری دهقان، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا از طراحی و ساخت ماشین آلاتی در حوزه کشاورزی خبر داد و گفت: این اختراع توسط مهندسان این مجموعه دانش بنیان در اداره کل ثبت اختراعات کشور به ثبت رسید.

وی طراحی و ساخت این دستگاه را به منظور کاهش فرسایش خاک ناشی از آب و باد دانست و اظهار کرد: آب مایه حیات و خاک بستر این مایه است؛ از این رو ما با استفاده از روش های کارآمد نباید بگذاریم که باد و سایر عوامل طبیعی خاک را پراکنده کرده و موجب فرسایش آن شود که در این مسیر روش هایی که می تواند منجر به تثبیت خاک شود، می تواند موثر باشد.

خاوری دهقان خاطر نشان کرد: این دستگاه علاوه بر تثبیت خاک بر روی زمین با ایجاد حفره هایی بر روی خاک، باعث محبوس شدن آب باران در درون این حفرات شده و این فرآیند از فرسایش و شست و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاهی برای کاهش فرسایش میراث گرانبهای خاک در بخش کشاورزی

ساخت دستگاهی برای کاهش فرسایش میراث گرانبهای خاک در بخش کشاورزی