مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 04:502021-12-13پزشكي

90 درصد موارد درد کمر و گردن ناشی از ضعف عضلانی است


90 درصد موارد درد کمر و گردن ناشی از دیسک نیست، بلکه ضعف عضلانی است؛ ضعف عضلات ناحیه پشت باعث می شود که هنگام فشار زیاد، - ایسنا/کردستان یک جراح مغز و اعصاب گفت: 90 درصد موارد درد کمر و گردن ناشی از دیسک نیست، بلکه ضعف عضلانی است؛ ضعف عضلات ناحیه پشت باعث می شود که هنگام فشار زیاد، درد زیادی در این ناحیه احساس شود که برای تسکین این دردها بهترین درمان ها شامل فیزیوتراپی، ورزش ویلیامز، پیلاتز، TRX و آب درمانی است.

دکتر سید محمد سردار ظاهریانی جراح مغز و اعصاب، دیسک و ستون فقرات در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: دیسک یک ماده ژلاتینی با ساختار خاص بوده که در بین مهره های کمر وجود دارد که برای جابه جایی و انتقال نیرو موثر بوده و باعث انعطاف پذیری در بین مهره های کمری می شود و کمر انتقال دهنده وزن سر و تنه به لگن و اندام تحتانی است.

وی افزود:90 درصد افراد در طول عمرشان حداقل یکبار دچار درد کمر می شوند و مهم ترین و شایع ترین علت مراجعه به درمانگاه های جراحی اعصاب و نورولوژی و ارتوپدی دیسک کمر و درد کمر است.

دکتر ظاهریانی گفت: یکی از مهم ترین ریسک فاکتورهای دیسک کمر، عوامل ژنتیکی است به این صورت که اختلالات در یک سری از ژن های مرتبط با ساختار دیسک کمر در این افراد وجود دارد، از دیگر عوامل می توان به چاقی، ورزش نکردن، عدم پیاده روی، بلند کردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد موارد درد کمر و گردن ناشی از ضعف عضلانی است

90 درصد موارد درد کمر و گردن ناشی از ضعف عضلانی است