مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 06:052021-12-13اقتصادي

عملیات طرح آبخیزداری در دو حوضه قروه کلنگ زنی شد


عملیات اجرایی آبخیزداری در 2 حوضه شیخ جعفر و آجی چای شهرستان قروه آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قروه، بهزاد شریفی پور رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و کاهش هدررفت جریان های سطحی،کنترل فرسایش خاک و ممانعت از انتقال رسوب به پایین دست رودخانه ها است.

وی در ادامه تصریح کرد: افزایش زمان تمرکز حوضه و تخلیه تدریجی هرزآب به منظور کنترل سیلاب، تغذیه بزرگترین آب آبخوان استان به میزان 4میلیون متر مکعب در سال، توسعه ظرفیت کشاورزی و دامداری در منطقه و ایجاد فرصت به منظور استقرار پوشش گیاهی از دیگر اهداف این طرح است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قروه با بیان اینکه مطالعات کامل و جامع این طرح طی یک و نیم سال در سطح 31 هزار هکتار انجام گرفته است، افزود: دشت قروه با کمبود منابع آبی مواجه است و آبخوان های آن دچار تنش شده که اجرای این طرح می تواند در تغذیه مصنوعی نقش مهمی ایفا کند.

وی این حوضه را از سرشاخه های مهم سفیدرود برشمرد و گفت: 10 هزار هکتار حوضه روستای شیخ جعفر و 21 هزار حوضه روستای آجی چای است که در مجموع حوضه بخش غربی قروه را تشکیل می دهد.

شریفی پور طول آبراهه اصلی را 33 کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: سالانه 325 میلیون مترمکعب بارش برف و باران در این حوضه وجود دارد که حجم نزولات آسمانی در حوضه شیخ جعفر 31 میلیون و در آجی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات طرح آبخیزداری در دو حوضه قروه کلنگ زنی شد

عملیات طرح آبخیزداری در دو حوضه قروه کلنگ زنی شد