مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 06:102021-12-13اقتصادي

جهش تولید در 2 میلیون و 600 هزار هکتار دیمزار کشور


مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: مقرر شد امسال دو میلیون و 600 هزار هکتار اراضی کشاورزی در کشور تحت پوشش اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گیرد که سهم مازندران 30 هزار هکتار بوده است.

- سهراب سهرابی مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی در جلسه هم اندیشی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها و کشت قراردادی گندم با بیان اینکه قیمت گندم از دو سال قبل از دو هزار و 500 تومان به هفت هزار و 500 تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه قیمت خرید تضمینی گندم به قیمت جهانی نزدیک شده است.

وی ادامه داد: به طور متوسط میانگین نیاز گندم در ایران 13 میلیون تن است که 10 میلون تن برای مصرف نان و مابقی برای سایر مصارف است که با این میزان تولید در کشور رسیدن به مرز خودکفایی امکانپذیر است.

مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها از دو سال گذشته آغاز شده است که هدف از اجرای این طرح افزایش درآمد کشاورزان و خودکفایی و تامین نیاز محصولاتی است که در مناطق دیم کشت می شود، است گفت: در این راستا با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) این طرح در ابتدا به صورت پایلوت در 6 استان اجرا شد و امسال در 15 استان عملیاتی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش تولید در 2 میلیون و 600 هزار هکتار دیمزار کشور

جهش تولید در 2 میلیون و 600 هزار هکتار دیمزار کشور