مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 06:452021-12-13اقتصادي

کشاورزان طارمی کشت گیاهان دارویی را فراموش نکنند


مدیر باغبانی جهادکشاورزی شهرستان طارم گفت: برخی از محصولات کشاورزی هزینه کشت بالایی دارد و کشاورزان می توانند گیاهان دارویی که هزینه کشت پایین تری دارند را جایگزین این محصولات کنند.

- زهرا نیساری در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با کشت گیاهان دارویی در طارم، اظهار کرد: شهرستان طارم پتانسیل کشت اکثر گیاهان دارویی مانند گل محمدی، سیاه دانه، زرشک، زعفران، عناب، آویشن، اسطوخودوس و .

را دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و منابع آبی کم و یارانه های حمایتی در راستای تامین بذر و نهال، پیشنهاد می کنیم کشاورزان به کشت گیاهان دارویی نیز بپردازند.

وی افزود: برخی از محصولات کشاورزی مصرف آب بالا و هزینه کشت بالایی نیز دارند و کشاورزان می توانند گیاهان دارویی که هزینه کشت پایین تری نیز داشته و بازار تضمین شده ای دارند را جایگزین این گیاهان کنند.

این مسئول تصریح کرد: آلوئه ورا نیز یکی از گیاهان دارویی کشت شده موفق در شهرستان خصوصاً در سطح گلخانه ای است که سال گذشته نیز کشت شد و این گیاه علاوه بر بازار تضمینی که دارد، شرکت پشتیبات قوی در این شهرستان دارد.

نیساری با بیان اینکه آلوئه ورا، گیاهی بی دردسر در مقابل آفات و بیماری ها است و با توجه به برداشت سه مرحله ای که از این گیاه انجام می شود، از لحاظ اقتصادی گیاه به صرفه ای است، ادامه داد: سیاه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان طارمی کشت گیاهان دارویی را فراموش نکنند

کشاورزان طارمی کشت گیاهان دارویی را فراموش نکنند