مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 07:102021-12-13بين الملل

ناظم السادات: کوچ دانش آموختگان ایرانی نگران کننده است


به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز، در گذر چند دهه گذشته، کوچ دانش آموختگان ایرانی به کشورهای دیگر از روند فزاینده ای برخوردار بوده و تداوم این روند یکی از موجبات نگرانی در عرصه فعالیت های علمی، - پژوهشی و آموزشی است.

سید محمدجعفر ناظم السادات در گفت وگو با ایسنا با تاکید براینکه در گذر دهه های گذشته کوچ دانش آموختگان از ایران روندی فزاینده داشته است، بیان کرد: شگفت آور است که کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ترکیه، مالزی و کشورهای جنوبی خلیج فارس خواستگاه شمار فراوانی از کوچندگان ایرانی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه کوچ دارندگان سرمایه های مغزی و مالی و حتی فرزندان مقام های سیاسی ایران به این کشورها، گفته های غرب ستیزانه را ناراست جلوه می دهد، عنوان کرد: در حالی که زخم رفتن دانش آموختگان پیکره علمی کشور و دانشگاه ها را ناتوان و رنجور کرده است، بی انگیزی نسل جوان برای تحصیل از دبستان تا دوره های دکتری، نمکی است که بر این زخم کهنه پاشیده می شود.

ناظم السادات تصریح کرد که مسئله ترک تحصیل شمار فراوانی از نوجوانان و جوانان در دوره های ابتدایی تا دبیرستان و دانشگاه و حتی دستیاری پزشکی بسیار نگران کننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناظم السادات: کوچ دانش آموختگان ایرانی نگران کننده است

ناظم السادات: کوچ دانش آموختگان ایرانی نگران کننده است