مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 08:002021-12-13بين الملل

پیشنهاد حمدوک برای تدوین یک توافق جدید میان ارتش و غیرنظامیان سودان


منابع سودانی از نگرانی نخست وزیر این کشور نسبت به مخالفت ها با او و پیشنهاد وی برای تدوین پیش نویس یک توافق جدید میان نظامیان و غیرنظامیان سودان خبر دادند.

- منابع سودانی از نگرانی نخست وزیر این کشور نسبت به مخالفت ها با او و پیشنهاد وی برای تدوین پیش نویس یک توافق جدید میان نظامیان و غیرنظامیان سودان خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از العربی الجدید، منابع سودانی اعلام کردند که عبد الله حمدوک، نخست وزیر این کشور به شدت نگران موضع ائتلاف گروه های آزادی و تغییر است که توافق او با نظامیان را رد می کند و به همین دلیل به همراه افراد دیگر پیشنهاد تهیه یک منشور سیاسی جدید را داده است.

طبق گفته این منابع؛ این منشور به نظامیان و احزاب سیاسی از جمله ائتلاف گروه های آزادی و تغییر برای امضا ارائه می شود و برخی خواسته های آنها را برآورده می کند.

این منابع همچنین گزارش دادند که مهم ترین بند منشور پیشنهادی حمدوک؛ تشکیل مجدد شورای حاکمیتی سودان و تحویل ریاست این شورا به غیرنظامیان در اواسط سال آتی میلادی است.

از سوی دیگر، همچنین قرار است که دولت سودان و گروه های مسلح امضا کننده توافقنامه صلح نشستی را طی امروز در خارطوم برگزار کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد حمدوک برای تدوین یک توافق جدید میان ارتش و غیرنظامیان سودان

پیشنهاد حمدوک برای تدوین یک توافق جدید میان ارتش و غیرنظامیان سودان