مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 08:252021-12-13دانش

حذف فلزات سنگین از آب و فاضلاب محقق شد


محققان دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ارائه روشی جدید برای تصفیه آب و فاضلاب با استفاده از فناوری نانو شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، میترا بیات دانش آموخته نیمه صنعتی نیز استفاده شوند.

  بیات با اشاره به معرفی ویژگی های این طرح گفت: زمان صرف شده برای اجرای طرح: حدودا 3 سال زمان برای مطالعات و بررسی روش بهبود نانوساختار و همچنین آنالیز ساختار، و بررسی عملکرد آن در حذف آلاینده ها صرف شده است که البته بررسی عملکرد آن بر روی سایر آلاینده ها در سالهای آینده و با همکاری گروهی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی شیمی برنامه ریزی شده است.

  دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: روش استفاده شده برای بهبود نانوساختار، نمونه های مشابهی در داخل و خارج از کشور دارد، اما ترکیبات و دیدگاه بکار رفته در این نانوساختار منحصر به فرد بوده و این نانوذرات بهبود یافته، فاقد نمونه مشابه در داخل و خارج از کشور است.

  این محقق با اشاره به مزیت های رقابتی طرح گفت : پتانسیل بالا در حذف فلز سنگین، نیترات، و نیز ترکیب دی نیتروتولوئن، طول عمر بسیار بالای ذرات از مزیت های این پروژه به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف فلزات سنگین از آب و فاضلاب محقق شد

حذف فلزات سنگین از آب و فاضلاب محقق شد