مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 11:302021-12-13اقتصادي

مطالعات بر روی خاک در کردستان افزایش یابد/خاک استان ذخیره گاه آب سبز است


مطالعات بر روی خاک در کردستان به صورت محدود انجام گرفته است و برای اینکه بتوانیم این امر را مدیریت کنیم باید منابع لازم برای این سیستم مهم فراهم شود.

- ، رحمت صادقی روز دوشنبه در همایش استانی روز جهانی خاک اظهار داشت: روز جهانی خاک اهمیت خاک را برای عامه مردم و مسئولین و تصمیم سازان یادآور می شود چرا که خاک ماده تشکیل دهنده کره زمین است و از اهمیت زیادی چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی برخوردار است.

وی افزود: خاک اهمیت خیلی زیادی برای بشریت دارد چون یک منبع زنده است که بیش از 25 درصد از تنوع زیستی را در خود جای داده وحدود 90 درصد موجودات زنده، بخشی از چرخه حیات خود را در خاک می گذرانند.

صادقی خاطرنشان کرد: حفاظت از خاک اهمیت زیادی دارد و غافل شدن از آن مشکلات زیادی را به بار آورده است.

رییس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه آلودگی خاک یکی از مشکلات اصلی است که خیلی از ما از آن بی خبر هستیم افزود: تا امروز یک سوم خاک کره زمین از بین رفته است و با ادامه آلودگی با کمبود خاک حاصلخیز روبه رو خواهیم شد که این امر تهدیدی جدی برای ما خواهد بود.

صادقی افزود: مطالعات بر روی خاک در کردستان به صورت محدود انجام گرفته است و برای اینکه بتوانیم این امر را مدیریت کنیم باید منابع لازم برای این سیستم مهم فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعات بر روی خاک در کردستان افزایش یابد/خاک استان ذخیره گاه آب سبز است

مطالعات بر روی خاک در کردستان افزایش یابد/خاک استان ذخیره گاه آب سبز است