مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 11:352021-12-13سياسي

به نقد مخالفان علم دینی پاسخ می دهم/فضای گفت وگو فراهم شود


من به عنوان شخصی که سالها در این حوزه مدیریت کرده ام اعلام آمادگی می کنم که به نقد مخالفان علم دینی پاسخ دهم هرچند اختیار پاسخ ندادن را هم می توانم داشته باشم.

- ، عطاءالله رفیعی آتانی عضو شورای سیاستگذاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی با اشاره به رهیافت علوم انسانی اسلامی در مقابل فلسفه مادی گرایی علوم انسانی رایج گفت: موضوع علوم انسانی، انسان است و می خواهد رفتارهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی انسان را توضیح و پیش بینی کند و به انسانها برای رویارویی با مسائل مختلف توصیه های لازم را ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه علوم انسانی رایج که در دوران جدید درغرب به وجود آمده، باور به خدا، ماوراءالطبیعه و هستی غیرمادی را حذف کرده است، افزود: این گفته به معنای آن نیست که علوم انسانی الزاماً منکر خداست زیرا بخش زیادی از دانشمندان این حوزه به خداوند باور دارند اما تعداد کمی از آنها هم به خدا باور ندارند.

این افراد رفتارهای انسان را غیرالهی توضیح می دهند و انسان را بسیار مادی و زمینی و منقطع از ماوراء الطبیعه قلمداد می کنند.

رفیعی آتانی راه حل مواجهه با علوم انسانی غربی را بازگشت به فلسفه الهی و نگاه های بنیادین ارتباط دهنده جهان و انسان با خدا عنوان کرد و افزود: فلسفه الهی جهان را دارای مبدأ و مقصدی به نام خدا درنظر می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به نقد مخالفان علم دینی پاسخ می دهم/فضای گفت وگو فراهم شود

به نقد مخالفان علم دینی پاسخ می دهم/فضای گفت وگو فراهم شود