مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 12:052021-12-13بين الملل

وزیر خارجه طالبان: ما به دنبال روابط با آمریکا هستیم


یکی از مقام های ارشد طالبان افغانستان در مصاحبه ای کم سابقه گفت، حاکمان جدید کابل به اصل آموزش و اشتغال بانوان پایبند هستند و این نشانه ای از گذار در کشورداری است و آنها همچنین به دنبال مصالحه جهانی به منظور کمک به میلیون ها افغان نیازمند هستند.

- یکی از مقام های ارشد طالبان افغانستان در مصاحبه ای کم سابقه گفت، حاکمان جدید کابل به اصل آموزش و اشتغال بانوان "پایبند" هستند و این نشانه ای از "گذار در کشورداری" است و آنها همچنین به دنبال "مصالحه جهانی" به منظور کمک به میلیون ها افغان نیازمند هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیر خان متقی وزیر خارجه طالبان افغانستان در این مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، دولت طالبان افغانستان روابط خوب با تمامی کشورها را خواستار است و مشکلی هم با آمریکا ندارد.

وی همچنین به واشنگتن و دیگر کشورها تاکید کرد تا 10 میلیارد دلار از بودجه ای را که همزمان با تصرف کابل در 15 اوت 2021 توسط طالبان مسدود شده است، آزاد کنند.

امیر خان متقی در جریان این گفتگو که در ساختمان وزارت خارجه افغانستان در کابل انجام شد، ادامه داد: تحریم علیه افغانستان هیچ سودی ندارد و بی ثبات کردن افغانستان یا داشتن یک دولت ضعیف در کشور به نفع هیچکس نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه طالبان: ما به دنبال روابط با آمریکا هستیم

وزیر خارجه طالبان: ما به دنبال روابط با آمریکا هستیم