مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 12:352021-12-13اقتصادي

منابع خاکی کردستان ذخیره گاه آب سبز استان است


عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کردستان با اشاره به اینکه منابع خاکی در کردستان ذخیره گاه آب سبز به شمار می رود؛ گفت: استفاده و بهره برداری که ما از خاک و آب داریم، - استفاده از آب سبزی است که در بستر خاک و در پروفیل خاک وجود دارد.

ناصح قادری امروز(22آذر) در همایش جهانی خاک در خصوص جایگاه ایران در تولید محصول در جهان اظهار کرد: اطلاعات و گزارش موجود در کشور نشان دهنده آن است که در 22 محصول در دنیا رتبه 1 تا 7 را دارد.

قادری با اشاره به اینکه استان کردستان یک و هشت دهم درصد از مساحت کل کشور را در برمی گیرد، بیان کرد: سهم استان کردستان در آب مصرفی بخش کشاورزی یک و یک دهم درصد و رتبه 27 کشوری را در این حوزه دارد.

وی به تعداد بهره برداری در بخش کشاورزی اشاره و عنوان کرد: تعداد بهره برداری ها در بخش کشاورزی 113 هزار و رتبه پانزدهم را در کشور داریم.

قادری در خصوص شاغلینی که در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند؛ افزود: دو و هشت دهم از شاغلین بخش کشاورزی در کشور در استان کردستان قرار دارند.

وی اظهار کرد: یک و دو دهم درصد از اراضی آبی کشور در استان کردستان وجود دارد و در این زمینه دارای جایگاه و رتبه 26 کشوری است.

قادری با اشاره به اینکه منابع خاکی در کردستان ذخیره گاه آب سبز به شمار می رود: بیان کرد: استفاده و بهره برداری که ما از خاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع خاکی کردستان ذخیره گاه آب سبز استان است

منابع خاکی کردستان ذخیره گاه آب سبز استان است