مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 12:552021-12-13سياسي

برنامه ترکمنستان برای توسعه روابط با «اکو» و شورای ترک زبان ها


رییس جمهور ترکمنستان به طور جداگانه با دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی و دبیرکل سازمان کشورهای ترک زبان دیدار و بر توسعه روابط با این دو سازمان تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان با خسرو ناظری دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که برای شرکت در اجلاس بی طرفی وارد عشق آباد شده دیدار کرد.

در این دیدار رییس جمهور ترکمنستان خاطرنشان کرد: سازمان اقتصادی اکو یک ساختار اقتصادی معتبر بین المللی است که برای ترویج اجرای پروژه های مشترک با هدف تضمین رفاه مردم، صلح و پیشرفت در کشور و منطقه طراحی شده است.

وی تاکید کرد کشور بی طرف ما همیشه برای تعامل گسترده با همه شرکای و سازمان های منطقه ای و بین المللی از جمله اکو آماده است.

در ادامه این نشست، در مورد چشم انداز مشارکت بیشتر در سال جاری، اجرای توافقات به دست آمده با هدف تقویت بیشتر ارتباطات منطقه ای پربار بین کشورهای عضو اکو تبادل نظر صورت گرفت.

در عین حال، طرفین به نتایج بدست آمده در پانزدهمین اجلاس اکو با هدف تقویت روابط اقتصادی منطقه ای و بین المللی، توسعه راه حل های متوازن برای وظایف تعیین شده، اشاره کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ترکمنستان برای توسعه روابط با «اکو» و شورای ترک زبان ها

برنامه ترکمنستان برای توسعه روابط با «اکو» و شورای ترک زبان ها