مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 14:252021-12-13سياسي

تخصیص بودجه برای مطالعات خاک شناسی در کشور


رییس بخش تحقیقات تشکیل، طبقه بندی و شناسایی خاک از موسسه تحقیقات خاک و آب کشور گفت: خوشبختانه از سال گذشته بودجه هایی را برای مطالعات خاک شناسی در کشور در نظر گرفته اند که امید است مسئولان استان آن را پیگیری و از این بودجه ها در راستای مطالعات خاک شناسی استفاده کنند.

- محمد جمشیدی امروز (22آذر) در همایش ملی خاک که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در مسائل خاک و خاک شناسی استان کردستان مظلوم واقع شده است و جا دارد که از امروز به بعد مسئولان از فرصت پیش آمده در جهت بالا آوردن سطح مطالعات خاک شناسی در استان استفاده کنند.

جمشیدی بیان کرد: نقشه های قابلیت اراضی در کردستان گویای آن است که منابع استان کردستان بر روی اراضی شیب دار درست شده اند و این خود نوعی محدودیت برای کشاورزی ایجاد می کند؛ به همین دلیل اراضی دیم در استان کردستان نسبت به اراضی آبی بیشتر است.

وی عنوان کرد: به نظر می رسد که برای بهبود وضعیت تولید باید به سمت مدیریت اراضی دیم حرکت کنیم، در وزارت جدید نیز توصیه نیز بر همین امر است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: طبق آمار مطالعاتی خاک شناسی استان کردستان، سطح بسیار کمی از استان کردستان دارای مطالعات خاک شناسی است، و این نشان دهنده آن است که وضعیت آمار مطالعاتی خاک شناسی در استان خوب نیست، بنابراین می طلبد به سمت مطالعات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص بودجه برای مطالعات خاک شناسی در کشور

تخصیص بودجه برای مطالعات خاک شناسی در کشور