مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 15:252021-12-13اقتصادي

افزایش صادرات مشتقات نفتی کشور از بندر نفتی خلیج فارس


مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان تخلیه و بارگیری انواع فرآورده های نفتی از بندر خلیج فارس را تا نیمه آذر ماه 20 میلیون و 300 هزار تن اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، علی رضا محمدی کرجی ران عصر امروز در تشریح عملکرد بندر نفتی خلیج فارس اظهار کرد: از ابتدای امسال تا نیمه آذرماه 20 میلیون و 300هزار تن انواع فرآورده نفتی به کشورهای هدف صادر شده که 3 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می دهد.

وی با اشاره به رشد 24 درصدی صادرات قیر در این دوره زمانی اظهار داشت: صادرات قیر عمدتا به کشورهای عمان، امارات متحده عربی و هندوستان صورت می گیرد.

به گفته محمدی کرجی ران در مدت یاد شده 867 فروند شناور در اسکله های تحت نظارت نفتی خلیج فارس پهلودهی شده اند که از این میزان 324 فروند شناور ویژه حمل قیر، 54 فروند شناورحمل بنزین، 489 فروند شناورهای باقیمانده دیگر نیز فرآورده های نفتی را حمل کرده اند.

بندر نفتی خلیج فارس در مجاورت با بندر شهید رجایی در بندرعباس قرار گرفته است و طی سال های اخیر ایرادات فراوانی به نحوه انتخاب اپراتوری اصلی این بندر وارد شده است به طوری که مجلس شورای اسلامی یکی از محورهای تحقیق و تفحص از سازمان بنادر را بررسی وضعیت واگذاری این بندر و نوع تمدید قرارداد با آن قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش صادرات مشتقات نفتی کشور از بندر نفتی خلیج فارس

افزایش صادرات مشتقات نفتی کشور از بندر نفتی خلیج فارس