مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 18:152021-12-13اقتصادي

کشت قراردادی گندم مسیری نو برای رونق تولید


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح کشت قراردادی در راستای حمایت از گندمکاران استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جلفا،  علی رخ افروز در جلسه هماهنگی جهش تولید در دیمزارها و کشاورزی قراردادی در شهرستان جلفا با بیان اینکه کشت قراردادی گندم مسیری نو برای رونق تولید در استان آذربایجان شرقی است، اظهار داشت: اجرای کشاورزی قراردادی باید در دستور کار شهرستان ها قرار گرفته و با مشارکت اداره تعاون روستایی شهرستان نسبت به عقد قرارداد با بهره برداران اقدام گردد.

وی با بیان اینکه در طرح جهش تولید در دیمزارها، بخشی از هزینه های کشاورزی به روش دیم را دولت پرداخت می کند، گفت: روش های نوین کشاورزی باعث افزایش استفاده بیشتر از آب و جلوگیری از فرسایش خاک می شود.

رخ افروز با اشاره به اینکه افزایش تولید در دیمزارها با استفاده از ادوات و روشهای نوین کشاورزی همچون اجرای خاکورزی حفاظتی، استفاده از کودهای بذرمال، ریزمغذی ها و رعایت تناوب زارعی غلات و حبوبات قابل دسترسی است که این موارد در اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای شهرستان بایستی مورد نظر قرار گیرد، گفت: از امتیازات این طرح ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای خرید ادوات کشاورزی همچنین برخورداری از بیمه یارانه دار محصولات کشاورزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت قراردادی گندم مسیری نو برای رونق تولید

کشت قراردادی گندم مسیری نو برای رونق تولید