مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آذر 1400 ساعت 22:302021-12-13اقتصادي

تجهیز بیش از 460 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان نمین به سیستم های نوین آبیاری


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: از ابتدای امسال تاکنون با اعتبار 58 میلیارد ریال، تجهیز461 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نمین به سیستم های نوین آبیاری در دست اجرا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل شهرام محسنی اظهار کرد:461 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نمین به سیستم های نوین آبیاری مجهز هستند.

وی افزود: تعداد روستاهایی که از آب زیر زمینی و سطحی استفاده می کنند، 30 روستا بوده و میزان آب سطحی ورودی به منطقه حدوداً نه و نیم میلیون متر مکعب، تعداد چاه کشاورزی منطقه حدود 557 حلقه و در کل راندمان آبیاری شبکه های سنتی منطقه 35 درصد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه اصلی ترین منابع تامین آبی اراضی زراعی، رودخانه های دائمی و فصلی و چاه ها، قنوات، چشمه سارها و سد مخزنی است، لذا به خاطر بالا بردن راندمان انتقال آب، بازسازی و احیاء قنوات و استخرهای کشاورزی  توسط مدیریت جهاد کشاورزی نمین  انجام گرفته که هرکدام به نوبه خود بخش از مشکلات کم آبی  را در شهرستان کاهش خواهد داد.

وی تصریح کرد: تجهیز اراضی به سیستم نوین آبیاری یکی از دغدغه های این شهرستان بوده و از ابتدای امسال تاکنون با اعتبار 58 میلیارد ریال، تجهیز461 هکتار از اراضی کشاورزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز بیش از 460 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان نمین به سیستم های نوین آبیاری

تجهیز بیش از 460 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان نمین به سیستم های نوین آبیاری