مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 03:252021-12-14بين الملل

سکوت آمریکا درباره گزارش ها از حملات اسراییل به سوریه


وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره تازه ترین گزارش واشنگتن پست مبنی بر حملات اسراییل به تاسیسات شیمیایی در سوریه خودداری کرد.

- وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره تازه ترین گزارش "واشنگتن پست" مبنی بر حملات اسراییل به "تاسیسات شیمیایی" در سوریه خودداری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از تاس، جالینا پورتر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طبعا ما گزارش های حملات هوایی را دیده ایم اما نمی توانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم.

این اظهارات پورتر در واکنش به مقاله ای از روزنامه واشنگتن پست ایراد شد که در آن آمده بود حملات نیروی هوایی اسراییل در ژوئن 2021 و مارس 2020 به خاک سوریه، سایت هایی را هدف قرار دادند که تل آویو معتقد بود ممکن است برای ساخت سلاح های شیمیایی از آنها استفاده شود.

سوریه در سال 2013 کنوانسیون تسلیحات شیمیایی را امضا کرد و شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را در مورد انهدام زرادخانه شیمیایی سوریه تحت نظارت بین المللی تصویب کرد.

در عملیاتی که 9 کشور از جمله روسیه در آن شرکت داشتند، حدود 1200 تن مواد سمی از سوریه خارج و منهدم شد.

طبق ادعای واشنگتن پست اسراییل در فروردین 1399 و سپس در خرداد 1400 سه واحد تاسیسات شیمیایی در دمشق و حمص در سوریه را بمباران کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت آمریکا درباره گزارش ها از حملات اسراییل به سوریه

سکوت آمریکا درباره گزارش ها از حملات اسراییل به سوریه