مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 04:352021-12-14پزشكي

جدال کهنه دو وزارت خانه بر سر پرونده ناتمام ادغام


مطرح شدن بحث ادغام آموزش علوم پزشکی در آموزش عالی طی روزهای اخیر به یکی از جدال های کهنه و بحث برانگیز دو وزارت خانه علوم و بهداشت تبدیل شده است.

- موضوعی که هر از گاهی از سوی یکی از مسئولان اصلی آموزش عالی مطرح می شود و تا مدت ها واکنش و اظهارنظرهای تند و صریح موافقان و مخالفان را بر می انگیزد و در نهایت سر و صدای این موضوع پس از مدتی می خوابد و این پرونده ناتمام تا اظهار نظر مسئول بعدی موقتا به بایگانی سپرده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از حدود سه دهه پیش تاکنون، موضوع پیوستن آموزش پزشکی به آموزش عالی به یک جدال قدیمی بین دو وزارت خانه علوم و بهداشت تبدیل شده است.

پرونده ای که پس از هر بار مطرح شدن، صدای موافقان و مخالفان آن بلند می شود و هر کدام آنها با صراحت و جدیت بیشتر بر درست بودن نظرات و عقاید خود پای می فشارند.

در این گزارش، با نگاهی گذرا به تاریخچه آموزش عالی و به تبع آن آموزش پزشکی، شکل گیری و هدایت دانشکده های پزشکی از زمان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران می پردازیم.

سابقه آموزش عالی در ایران به زمان های بسیار قدیم بر می گردد، به گونه ای که تاریخ نگاران کهنسال ترین دانشگاه جهان را جندی شاپور معرفی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدال کهنه دو وزارت خانه بر سر پرونده ناتمام ادغام

جدال کهنه دو وزارت خانه بر سر پرونده ناتمام ادغام