مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 05:052021-12-14اجتماعي

توقف ساخت وساز غیرمجاز در محدوده یک اثر تاریخی در شیروان


مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از متوقف شدن یک مورد عملیات ساخت وساز و تخریب غیرمجاز در شهرستان شیروان محدوده تپه تاریخی پایین ده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز ملک حسین قویدل چوکانلو، مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها با اعلام متوقف شدن عملیات ساخت وساز غیرمجاز در محدوده تپه پایین ده، اظهارکرد: با توجه به حساسیت موضوع حفاظت از آثار تاریخی نظارت و سرکشی های مستمر از آثار، ابنیه و تپه های تاریخی استان، با سرکشی های مستمر اکیپ های عملیاتی از آثار تاریخی، یک مورد عملیات ساخت وساز غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی و امور حقوقی اداره کل در محدوده محوطه عرصه و حریم تپه پایین ده در شهرستان شیروان متوقف شد.

وی تصریح کرد: به استناد فصل نهم قانون مجازات اسلامی در تخریب اموال تاریخی و فرهنگی، هرگونه ساخت وساز غیرمجاز در ابنیه، اماکن و محوطه های تاریخی و مذهبی که به ثبت آثار ملی رسیده ممنوع است و برحسب مورد به مجازات های مقرر محکوم می شوند.

مسئول حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: تپه پایین ده یکی از گسترده ترین تپه های مربوط به دوران اسلامی است که در دره ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف ساخت وساز غیرمجاز در محدوده یک اثر تاریخی در شیروان

توقف ساخت وساز غیرمجاز در محدوده یک اثر تاریخی در شیروان