مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 05:152021-12-14اقتصادي

بوم گردی بهترین محرک رونق اقتصادی در روستاهاست


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر اینکه یکی از بهترین محرک های رونق اقتصادی در روستا است می تواند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق را فراهم سازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، صبح امروز در نشست هم اندیشی با مدیران اقامتگاه های بوم گردی استان اظهار کرد: جامعه بوم گردی کردستان، یکی از منسجم ترین تشکل های استان است.

وی به ظرفیت های متنوع تاریخی و طبیعی روستاهای استان و مستعد ایجاد اقامتگاه بوم گردی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه چند سالی است که در بسیاری از روستاهای کردستان، ایجاد اقامتگاه های بوم گردی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 26 اقامتگاه بوم گردی در استان مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: توسعه گردشگری روستایی با ایجاد اقامتگاه بوم گردی می تواند زمینه اشتغال بسیاری از ساکنان روستاها را فراهم سازد.

گویلیان گفت: هم اکنون مهم ترین منبع درآمد اهالی بسیاری از روستاهای استان کشاورزی و دامداری است، لذا با راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی می توان اقتصاد روستاها را از وابستگی کامل به کشاورزی و دامداری خارج کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوم گردی بهترین محرک رونق اقتصادی در روستاهاست

بوم گردی بهترین محرک رونق اقتصادی در روستاهاست