مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 06:252021-12-14فناوري

ثبت سیم کارت های سرقتی در سامانه همیاب


معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل گفت: مشترکان تلفن همراه که سیم کارت و گوشی خود را گم کرده اند با مراجعه به سامانه همیاب 24 می توانند اطلاعات خود را ثبت کنند.

- آفاقی 23 آذر در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری اردبیل اظهار کرد: یکی از راه های سوءاستفاده افراد سارق و مجرم استفاده از سیم کارت های به سرقت رفته و حتی گوشی های مفقودی است که از این طریق زمینه بروز و انجام جرایم فراهم می آید.

وی تصریح کرد: مالکان سیم کارت ها و گوشی های همراهی که سیم کارت و گوشیشان به سرقت رفته می توانند با مراجعه حضوری و یا غیرحضوری ثبت اطلاعات کرده و نسبت به مفقودی سیم کارت و گوشی خود اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان اردبیل گفت: با مسدود کردن سیم کارت امکان سوءاستفاده از سیم کارت از بین رفته و به راحتی می توان در کوتاه مدت با ردیابی و کسب اطلاعات در این زمینه اقدام قانونی را انجام داد.

آفاقی افزود: گاه افراد از اعلام مفقودی و یا پیگیری های لازم در این زمینه اجتناب می کنند و این فرآیند به سوءاستفاده از سیم کارت و یا گوشی منجر می شود که در صورت بروز جرم از سوی مراجع قضایی مالک گوشی و یا سیم کارت مقصر اصلی شناخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت سیم کارت های سرقتی در سامانه همیاب

ثبت سیم کارت های سرقتی در سامانه همیاب