مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 06:452021-12-14اقتصادي

تشکیل ذخایر استراتژیک گاز در اتحادیه اروپا


کمیسیون اروپا در واکنش به افزایش قیمتهای انرژی، ایجاد سیستمی برای خرید مشترک گاز توسط کشورهای اتحادیه اروپا و ایجاد ذخایر استراتژیک این سوخت را پیشنهاد خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قیمتهای گاز در اروپا در ماه اکتبر بدنبال محدودیت عرضه و تقاضای بالا از سوی اقتصادهایی که از در حال احیا از پاندمی کووید 19 بودند، افزایش پیدا کرد.

قیمتها از اوج مذکور عقب نشینی کرده اند اما در هفته های اخیر به دلیل آب و هوای زمستانی سردتر و واردات کمتر از حد انتظار از روسیه، دوباره افزایش پیدا کرده اند.

افزایش قیمتهای انرژی دولتها را ناچار کرده است از یارانه و تخفیف های مالیاتی برای حمایت از مصرف کنندگان در برابر قبوض بالا استفاده کنند و درخواست بعضی از کشورها برای ایجاد یک سیستم خرید مشترک گاز در اتحادیه اروپا را به دنبال داشته است.

پیشنهاد برای به روزرسانی مقررات بازار گاز اتحادیه اروپا که قرار است کمیسیون روز چهارشنبه منتشر کند، چنین سیستمی را ایجاد خواهد کرد.

این کمیسیون در سندی که پیش از نشست روز پنج شنبه سران اتحادیه اروپا منتشر و توسط رویترز منتشر شد، اعلام کرد این پیشنهادها شامل فعال کردن چارچوبی برای تامین مشترک ذخایر گاز استراتژیک توسط نهادهای سامان دهی شده بر مبنای داوطلبانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل ذخایر استراتژیک گاز در اتحادیه اروپا

تشکیل ذخایر استراتژیک گاز در اتحادیه اروپا