مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 06:452021-12-14پزشكي

مدیریت پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی


تشخیص و مدیریت بیماری های قلب و عروق از سال 1950 بسیار بهبود یافته است اما با وجود این پیشرفت، بروز عوارض قلبی، عروقی و مرگ و میر به طور نگران کننده ای بالا باقی ماندە است.

- ایسنا/کردستان یک متخصص قلب و عروق گفت: تشخیص و مدیریت بیماری های قلب و عروق از سال 1950 بسیار بهبود یافته است اما با وجود این پیشرفت، بروز عوارض قلبی، عروقی و مرگ و میر به طور نگران کننده ای بالا باقی ماندە است.

دکتر مختار پولادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیماری های قلبی عروقی تا اوایل قرن بیستم بسیار نادر تلقی می شدند، اما در یک دوره نسبتا کوتاه به عنوان شایع ترین علل مرگ و میر در کشورهای پیشرفته شناخته شدەاند.

وی افزود: تشخیص و مدیریت بیماری های قلب و عروق از سال 1950 بسیار بهبود یافته است اما با وجود این پیشرفت، بروز عوارض قلبی، عروقی و مرگ و میر به طور نگران کننده ای بالا باقی ماندە است.

این متخصص قلب و عروق بیان کرد: بین سال های 1990 تا 2017، مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی (CVD) از 26 درصد به 32 درصد از کل مرگ ها در سطح جهان افزایش یافته است، که بازتابی از انتقال سریع اپیدمیولوژیک، به ویژه در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​ است.

وی ادامه داد: تعداد مطلق مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در مناطق با درآمد کم و متوسط ​​نسبت به مناطق با درآمد بالا در سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی

مدیریت پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی