مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 07:052021-12-14اقتصادي

بوم گردی ها بهترین محرک رونق اقتصادی در روستاها است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر اینکه یکی از بهترین محرک های رونق اقتصادی در روستا است می تواند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق را فراهم سازد.

- یعقوب گویلیان امروز در جلسه هم اندیشی با مدیران اقامتگاه های بوم گردی استان اظهار کرد: جامعه بوم گردی کردستان، یکی از منسجم ترین تشکل های استان است.

وی به ظرفیت های متنوع تاریخی و طبیعی روستاهای استان و مستعد ایجاد اقامتگاه بوم گردی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه چند سالی است که در بسیاری از روستاهای کردستان، ایجاد اقامتگاه های بوم گردی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان،با بیان اینکه هم اکنون 26 اقامتگاه بوم گردی در استان مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: توسعه گردشگری روستایی با ایجاد اقامتگاه بوم گردی می تواند زمینه اشتغال بسیاری از ساکنان روستاها را فراهم سازد.

گویلیان گفت: هم اکنون مهم ترین منبع درآمد اهالی بسیاری از روستاهای استان کشاورزی و دامداری است، لذا با راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی می توان اقتصاد روستاها را از وابستگی کامل به کشاورزی و دامداری خارج کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با تاکید بر اینکه، اقامتگاه های بوم گردی باید محلی برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوم گردی ها بهترین محرک رونق اقتصادی در روستاها است

بوم گردی ها بهترین محرک رونق اقتصادی در روستاها است