مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 07:552021-12-14اقتصادي

ایجاد پنجره واحد صادرات تا پایان سال/ قیمت تولید کننده بر روی کالاها درج می شود


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به احصای مشکلات و چالش های حوزه تجارت خارجی بیان داشت: تا پایان سال پنجره واحد صادرات را اجرا خواهیم کرد تا مسیر تجارت خارجی سهل تر شود.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدرضا فاطمی امین در برنامه گفت وگوی ویژه خبری از فعال سازی 90 پروژه در وزارت صمت طی سه ماهه گذشته خبر داد و گفت: نزدیک به 30 پروژه از این 90 پروژه تا پایان سال به اتمام می رسد و ساختار کاملاً متفاوتی را برای وزارت صمت رقم خواهد زد.

وی افزود: اصلاح ساختار بازار کالاهای پایه (سیمان، پتروشیمی، فولاد و پنبه) یکی از این پروژه ها  است.

وی با یادآوری اینکه بازار فولاد علیرغم التهابات بازار ارز در یکی دو هفته گذشته با ثبات مانده است، تصریح کرد: علت این ثبات آن است که 25 ابزار جدید در بورس کالا طراحی شد که 15 ابزار از این 25 ابزار تاکنون عملیاتی شده است و به کارگیری این ابزارها سبب حذف امضاهای طلایی در بورس کالا شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اضافه کرد: همچنین از 30 گروه کالایی که مشمول سهمیه بندی در بورس کالا بودند 20 گروه کالایی حذف شدند.

فاطمی امین با بیان این که قراردادهای بلند مدت تامین مواد را به عنوان یکی دیگر از ابزار های بورسی در دستور کار داریم، ادامه داد: با این روش تولیدکننده مواد اولیه را از قبل خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد پنجره واحد صادرات تا پایان سال/ قیمت تولید کننده بر روی کالاها درج می شود

ایجاد پنجره واحد صادرات تا پایان سال/ قیمت تولید کننده بر روی کالاها درج می شود