مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آذر 1400 ساعت 11:052021-12-14اقتصادي

مصرف سوخت نیروگاه ها 25 میلیون لیتر کاهش داشته است


با برنامه های کوتاه مدت صنعت برق، مصرف سوخت نیروگاه ها در زمستان امسال از 230 میلیون لیتر به 205 میلیون لیتر کاهش یافته است.

- به نقل از وزارت نیرو، آرش کردی، مدیرعامل توانیر در نشست تخصصی مدیران صنعت برق و انرژی که در سالن اجتماعات وزارت نیرو با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، 98 هزار کیلومتر مدار خطوط انتقال، فوق توزیع و توزیع برق احداث و 53 هزار مگاولت آمپر پست های انتقال، فوق توزیع و توزیع برق جدید نصب خواهد شد.

کردی با اشاره به اینکه در این برنامه ها توجه ویژه ای به موضوع مدیریت مصرف برق شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس برای نصب 6 میلیون کنتور هوشمند با تمرکز بر 15 درصد مشترک پرمصرف برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل توانیر همچنین از طرح پیش خرید در بخش خانگی و تجاری نیز به عنوان دیگر برنامه توانیر در دولت سیزدهم یاد کرد و خاطرنشان ساخت: در عین حال نسبت به جایگزینی تجهیزات برقی فرسوده پرمصرف با کم مصرف نیز اقدام خواهد شد که می تواند باعث رونق اشتغال در کشور و کاهش مصرف برق شود که در مجموع با اجرای سه محور مذکور، 10 هزار مگاوات مدیریت مصرف انجام خواهد شد.

کردی با بیان اینکه طرح های مدیریت مصرف، پروژه محور و قابل اندازه گیری می شود، اضافه کرد: ساختار نظارتی دقیق منطبق بر ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف سوخت نیروگاه ها 25 میلیون لیتر کاهش داشته است

مصرف سوخت نیروگاه ها 25 میلیون لیتر کاهش داشته است